WAX

Wat is harsen/wax?

Harsen is het verwijderen van overtollige lichaams- en gezichtsharen door middel van een kleverige substantie. Harsen en waxen is hetzelfde. Een haar wordt met hars helemaal verwijderd. Het voordeel van harsen ten opzichte van andere ontharingsmethodes is dat de haartjes met wortel en al verwijderd worden.

Hoe wordt harsen uitgevoerd?

Wij werken met 2 verschillende soorten hars: striphars en filmhars.

Wat is het verschil?

Striphars: Wordt in een dun laagje aangebracht met een spatel of cassette en vervolgens afgenomen met een papieren strip. Doordat de strip in de hars kleeft en de hars in de haren, worden de haren samen met de strip afgenomen. Wij werken met het merk Depilève. Depilève was één van de eerste merken om de formulering van striphars te optimaliseren door natuurlijke ingrediënten toe te voegen die de hars verzachten. Striphars wordt aangeraden voor grote zones zoals benen, armen, borst en rug.

Filmhars: Deze hars stolt op lichaamstemperatuur en wordt zonder strips afgenomen.

De belangrijkste eigenschap van de filmhars is dat deze niet aan de huid kleeft maar wel aan de haren. Hierdoor is de hars zéér geschikt voor gevoelige zones zoals het gelaat, de oksels en vooral de volledige bikini-ontharing of Brazilian Wax. Het spreekt voor zich dat m’n altijd iets zal voelen als er haren verwijderd worden, maar dankzij de ontwikkeling van filmhars wordt harsen nagenoeg pijnloos voor de huid. Men kan deze hars eveneens gebruiken voor grotere lichaamszones indien de klant een minder pijnlijke ontharing verkiest of last heeft van circulatie problemen, spataders of littekens.

Wanneer kan de behandeling niet worden uitgevoerd

Mensen die bepaalde medicijnen gebruiken kunnen beter niet de huid harsen. Vooral het gebruik van retinoiden zoals isotretinoine (geneesmiddel tegen acne), acitretine en vitamine A zuur is een reden om de huid niet te ontharen via de hars-methode.

Hoe lang blijven de haren weg?

Harsen is een tijdelijke manier van haarverwijdering. Na gemiddeld drie tot acht weken komen de haartjes weer terug, maar zijn dan zachter en dunner dan voorheen, in tegenstelling tot scheren, zal je na het harsen nooit meer harde stoppels hebben, indien dit bijgehouden wordt natuurlijk.

Waar moet ik rekening mee houden na de behandeling?

Gezien de huid gevoeliger is na de ontharing, houd je best rekening met onderstaande advies.

• Vermijd de eerste 24 uren zoveel mogelijk de zon! Gebruik een bescherming met minimum zonnefactor 15, ook in de schaduw.
  • Neem na de ontharing geen warm bad en vermijd sauna of jacuzzi. Hitte kan ervoor zorgen dat de huid geïrriteerd wordt.
  • Gebruik gedurende 24 uur geen deodorant of parfums.
  • Ga na de ontharing niet intensief sporten. Door te zweten in geopende en licht geïrriteerde poriën, kan je ontstekingen veroorzaken.
  • Voorkom ontstekingen van de haarfollikel door de huid goed te reinigen. Draag losse kledij en katoenen ondergoed zodat de huid goed kan ademen.
  • Scrub 1 à 2 keren per week. Door te scrubben houd je de huid mooi en gezond en kan je ingegroeide haren voorkomen. Vlak na de ontharing wacht je hier best een 2-tal dagen mee.